Домашнее задание

Сегодня сразу два стишка, чтобы вам было чем заняться в выходные 😉. И оба про части тела + глаголы, что эти части тела делают. ⠀
☀️Отличная идея поставить в предложение часть тела и глагол. ⠀
☀️Для начала можно потренироваться в таких парах: finger - touch, eyes - see, legs - walk и так далее. ⠀
☀️Обязательно просите ребенка изображать все движения, которые описаны в стихотворении. ⠀
☀️Проверяйте чтение сложных слов вместе по словарю, где есть озвучка слов носителями. ⠀
👉A song of the body👈

Two ears for hearing,
One mouth to talk;
One head for thinking,
Two legs to walk.

Two hands, eight fingers,
Also two thumbs,
For writing, and painting,
And doing my sums.

Two feet for dancing,
Ten little toes;
One thing for smelling,
And that is my nose.

Two arms for working,
Two eyes to see;
Put them all in one parcel,
And there you have me. ⠀

👉What I can do👈 ⠀
• I can catch, throw and lift with my hands
• I can touch with my fingers
• I can smell, breath and sneeze with my nose • I can jump, run and kick with my legs
• I can step out with my feet
• I can eat, yawn, whistle, cough and spit with my mouth
• I can bite with my teeth
• I can lick with my tongue
• I can see with my eyes • I can hear with my ears ⠀
👉А вы какие стишки про части тела знаете?